مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 11:352023-11-01اقتصادي

بازار آب در جست وجوی مدیریت آبی 400چاه دشت سمنان


رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان از وجود 400 چاه آب در دشت سمنان خبر داد و با اشاره به ایجاد بازار آب در سمنان گفت: مدیریت منابع آب زیرزمینی هدف اصلی بازار آب است.

-   محسن عسکری 10 آبان ماه در نشست تشریح بازار آب در آبخوان سمنان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در محل سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: طرح بازار آب در حال حاضر از فاز مطالعه وارد فاز اجرا شده است و در جلسات متعددی این طرح مهم بررسی شد و در حال حاضر نیاز است تا این طرح برای کشاورزان و ذی نفعان تشریح و با آنها درباره فواید این بازار گفت وگو شود.

وی با بیان اینکه منابع آبی در استان سمنان محدود است و باید استفاده از منابع موجود نیز مدیریت شود گفت: طرح بازار آب در جست وجوی مدیریت آبی 400چاه فعال موجود در دشت سمنان است.

در حقیقت بازار آب یک سیاست تشویقی برای حفظ منابع آبی است و این مهم به حفظ آبخوان کمک می کند.

رییس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای سمنان با تأکید بر اینکه عمده کشاورزان برای آبیاری محصولات خود از روش سنتی استفاده می کنند که پرت آب را به دنبال دارد تصریح کرد: کشاورزان می توانند با بهبود روش آبیاری و همچنین با استفاده از الگوی کشت در مصرف آب صرفه جویی کرده و علاوه بر حفظ کشت و داشتن عملکر مطلوب در واحد سطح، سهمی نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار آب در جست وجوی مدیریت آبی 400چاه دشت سمنان

بازار آب در جست وجوی مدیریت آبی 400چاه دشت سمنان