مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 22:302023-11-18اقتصادي

کاهش 60 درصدی تولید زعفران در مزارع نیشابور


با توجه به بازدیدهای میدانی برآورد می شود که امسال حداقل 60 درصد کاهش تولید نسبت به سال گذشته را در مزارع نیشابور داشته باشیم.

- علی مبارکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: سطح زیرکشت گیاه زعفران در نیشابور 4 هزار و 82 هکتار است که غالبا در مناطق مرکزی و میان جلگه کشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور افزود: با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از 16 هزار نفر در روز، میزان درآمد ناخالص کشاورزان شاغل در این بخش، مبلغی بالغ بر 7هزار و 140 میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: با وجود تغییرات اقلیمی و نیز کاهش شدید بارندگی می توان با انجام توصیه های فنی جهت تغذیه، آبیاری به موقع، کافی و نیز برداشت و فرآوری اصولی و بهداشتی محصول، در بالا بردن کیفیت محصول تولیدی تاثیر بسزایی داشت.

مبارکی ادامه داد: درسال زراعی جاری، با توجه به شرایط اقلیمی خاص به طور متوسط از هر هکتار 2_3 کیلوگرم زعفران برداشت پیش بینی می شود که سهم نیشابور از تولید امسال حدود 11 تن زعفران خشک است.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور تصریح کرد: زعفران گیاهی است با نیاز آبی کم که به شدت تحت تاثیر دما و رطوبت است از این رو 3 عامل اصلی یعنی سرمای کم سابقه دی ماه سال گذشته که در بعضی از مناطق تا منفی 29 درجه سانتی گراد رسید باعث شد سطح سبز گیاه آسیب ببیند و از طرفی به دلیل یخ زدن خاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 60 درصدی تولید زعفران در مزارع نیشابور

کاهش 60 درصدی تولید زعفران در مزارع نیشابور