مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 14:552023-11-04بين الملل

چرا «آرگو» باید برنده چند اسکار سیاسی می شد؟


هالیوود به عنوان دستگاه عظیم پروپاگاندای هیات حاکمه آمریکا، در مواقعی تلاش کرده افتضاح سیاسی مستاجران خانه 1600 را با یک افتضاح سینمایی جبران کند و نمونه بارز آن فیلم سینمایی «آرگو» است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: اقدام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران در 13 آبان 1358 یکی از بزرگترین شکست های سیاسی ایالات متحده طی قرن گذشته به حساب می آید؛ شکستی که منشاء تحولات زیادی در منطقه و مناسبات بین المللی شد و دولتمردان آمریکایی نیز پس از سالها درگیر تبعات آن هستند.

تسخیر سفارت آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) در 13 آبان 1359، دولت دمکرات آمریکا را با سرگردانی عجیبی روبه رو ساخت.

کاخ سفید برای بازیابی حیثیت خود، اقدام به طراحی و اجرای عملیات پنجهٔ عقاب (Operation Eagle Claw ) برای آزادی زندانیان کرد اما نیروی دلتای ارتش آمریکا در 5 اردیبهشت 1359 با گرفتار شدن در طوفان شن در صحرای طبس ضمن شکست در این عملیات، تعدادی از کماندوهای خود را نیز از دست داد.

شکست پروژه پنجه عقاب، سبب ناکامی جیمی کارتر رییس جمهوری وقت ایالات متحده در انتخابات و باز ماندن دموکرات ها از حضور مجدد در کاخ سفید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا «آرگو» باید برنده چند اسکار سیاسی می شد؟

چرا «آرگو» باید برنده چند اسکار سیاسی می شد؟