مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 12:352023-11-18دانش

برخورد موشک چین به ماه / جای برخورد را ببینید


گروهی از پژوهشگران «دانشگاه آریزونا» در بررسی جدید خود، شواهد قطعی را مبنی بر این یافته اند که دهانه مرموز روی ماه به خاطر برخورد موشک چین شکل گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، اره شناسان هفته ها موشک سرکش را ردیابی کرده بودند و با دقت چشمگیری پیش بینی کردند که کجا و چه زمانی به سطح ماه برخورد خواهد کرد.

نکته مرموز این برخورد، مربوط به هویت جرم عامل آن بود که ستاره شناسان آن را WE0913A نامیدند.

مشاهدات اولیه حاکی از آن بود که این جرم ممکن است مرحله بالایی موشک فالکون 9 (Falcon 9) شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) باشد که ماهواره رصد زمین DSCOVR را در فوریه 2015 به فضا برد اما پس از بررسی بیشتر، ستاره شناسان روی گزینه متفاوتی متمرکز شدند.

این گزینه، سومین و بالاترین مرحله از موشک لانگ مارچ 3سی (Long March 3C) بود که ماموریت بدون سرنشین چانگ ای 5-تی1 (Chang e 5-T1) چین را در اکتبر 2014 به اطراف ماه پرتاب کرد.

  یکی از گروه هایی که سال گذشته به این نتیجه رسیدند، گروهی از پژوهشگران دانشگاه آریزونا بودند که اکنون ایده خود را تا مرحله تایید رسانده اند.

این گروه پژوهشی که سرپرست آنها تانر کمپبل (Tanner Campbell) دانشجوی مقطع دکتری بخش هوافضا و مهندسی مکانیک دانشگاه آریزوناست، در مقاله پژوهش خود نوشتند: در این مقاله، ما یک تحلیل مسیر و طیف سنجی را با استفاده از مشاهدات تلسکوپ زمینی ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد موشک چین به ماه / جای برخورد را ببینید

برخورد موشک چین به ماه / جای برخورد را ببینید