مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 03:002023-11-19پزشكي

مردان 2 برابر زنان درگیر پارکینسون می شوند


قبل از دهه 60 درمان پارکینسون جراحی بود، خوشبختانه با ورود داروهای نوین درمان های دارویی شکل تازه ای به خود گرفت، ضمن اینکه جراحی ها معمولاً مشکلاتی مثل اختلال در تکلم را به دنبال داشتند.

- یک جراح مغز و اعصاب، با بیان اینکه ابتلا به پارکینسون در مردان 2 برابر زنان است، گفت: پارکینسون در سنین 60 سال به بالا بیشتر شایع است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، علیرضا زالی، درباره نشانه های ابتلاء به پارکینسون توضیحاتی داد و افزود: مهم ترین خصوصیتی که در توصیف لرزش پارکینسونی مشهود است و به پزشک متخصص این امکان را می دهد که پارکینسون را از سایر لرزش ها افتراق دهد، کاهش پلک زدن، کندی حرکات، تغییر در نمای صورت و مواردی از این قبیل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه اعمال جراحی تحریک عمقی مغز صرفاً مربوط به لرزش پارکینسون نیست، ادامه داد: اهداف جراحی در درمان پارکینسون متفاوت است، در مواردی که لرزش های فراوان تقریباً زندگی روزمره فرد را مختل کرده و متناسب با لرزش، پزشک جراحی یا دارودرمانی را در دستور کار دارد.

زالی با اشاره به اینکه در پیشینه درمان پارکینسون جراحی بر درمان های دارویی مقدم بود، افزود: قبل از دهه 60 درمان پارکینسون جراحی بود، خوشبختانه با ورود داروهای نوین درمان های دارویی شکل تازه ای به خود گرفت، ضمن ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان 2 برابر زنان درگیر پارکینسون می شوند

مردان 2 برابر زنان درگیر پارکینسون می شوند