مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 11:352023-10-23بين الملل

لزوم تداوم مذاکرات با غرب تا فرارسیدن تاریخ انقضای قطعنامه 2231


اکنون که سازمان ملل متحد لغو تحریم های موشکی و پهپادی کشور را تایید کرده است، آمریکا و غرب با بهانه های واهی ساز ناکوک می زنند و خبر از ادامه تحریم ها به صورت یکجانبه می دهند.

- ایسنا/خراسان رضوی اکنون که سازمان ملل متحد لغو تحریم های موشکی و پهپادی کشور را تایید کرده است، آمریکا و غرب با بهانه های واهی ساز ناکوک می زنند و خبر از ادامه تحریم ها به صورت یکجانبه می دهند.

در این خصوص محمدجواد ظریف وزیر خارجه اسبق ایران و مذاکره کننده ارشد برجام معتقد است "از سال پنجم اجرای برجام هیچ محدودیتی در رابطه با فروش پهپادها برای ایران وجود نداشته و اروپایی ها و آمریکا تفسیری خودسرانه از ضمیمه ب ضمیمه برجام دارند".

مطابق با مفاد برجام، قرار است در موعدهای بندهای غروب که در ضمیمه ب قطعنامه 2231 هم آمده، قدم به قدم تحریم هایی که توسط سازمان ملل علیه ایران وضع شدند، لغو شوند.

سه سال پیش تحریم های تسلیحاتی و در اکتبر امسال تحریم های موشکی و پهپادی سازمان ملل برداشته شدند، اما در شرایطی که برجام 8 سالگی خود را پشت سر گذاشته و احیای آن به حاشیه کشیده شده و همچنان خطر استفاده اروپا از مکانیسم ماشه وجود دارد، مشخص نیست در نهایت در سال 2025 یعنی 10 سال پس از اجرای برجام و موعد پایان یافتن عمر قطعنامه 2231، پرونده هسته ای ایران از حالت امنیتی خار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تداوم مذاکرات با غرب تا فرارسیدن تاریخ انقضای قطعنامه 2231

لزوم تداوم مذاکرات با غرب تا فرارسیدن تاریخ انقضای قطعنامه 2231