مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 02:002023-10-23سياسي

شیوه جدید آزمون سراسری چه آورده ای برای مناطق محروم داشت؟


با اعلام نتایج نهایی کنکور، عملا پرونده آزمون سراسری 1402 بسته شد.

کنکوری که امسال برای اولین بار در طول یک سال دو بار برگزار شد و داوطلبان این شانس را داشتند که بتوانند با ملاک قرار دادن هر کدام از آزمون هایی که وضعیتی بهتری در آن داشتند، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، تفاوت کنکور امسال البته تنها به برگزاری دو بار در سال خلاصه نمی شد و نباید حذف دروس عمومی و همچنین تاثیر 40 درصدی قطعی سوابق تحصیلی برای داوطلبان را از قلم انداخت.

از طرف دیگر طراحان شیوه جدید آزمون سراسری از همان ابتدا روی امکان تحقق عدالت آموزشی از طریق تغییرات اعمال شده در کنکور به ویژه اعمال قطعی سوابق تحصیلی تاکید ویژه ای داشتند.

هدفی درصورت تحقق کامل می تواند بستر یکسانی را برای رسیدن به صندلی دانشگاه های مهم کشور و رشته های خاص فراهم کرده و موجب شود تفاوتی میان دانش آموزی که در مدرسه ای دورافتاده در استان محروم تحصیل کرده با دانش آموزی که در یکی از مدارس غیرانتفاعی منطقه برخوردار پایتخت تحصیل می کند، وجود نداشته باشد.

اما این هدف تا چه اندازه محقق شده است؟ این سوالی است که فرهیحتگان آن را محور گزارشی تفصیلی قرار داده که در کوشیده شده مساله یاد شده از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت مجالی برای قضاوت در این باره فراهم آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه جدید آزمون سراسری چه آورده ای برای مناطق محروم داشت؟

شیوه جدید آزمون سراسری چه آورده ای برای مناطق محروم داشت؟