مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 13:302023-11-01سياسي

خبرهای جدید ابر پروژه ریلی خراسان جنوبی


امروز در حاشیه بازدید مجری راه آهن شرق کشور از قطعه 16 راه آهن خراسان جنوبی چند ورق جدید از پیشرفت ابر پروژه ریلی استان در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ اگر بخواهیم به نقطه آغازین طرح موضوع اتصال خراسان جنوبی به شبکه ریلی کشور باز گردیم باید پی خبرهای آن را ازرسانه ها در دهه 80 بگیریم.

با تقسیم استان خراسان و تأسیس خراسان جنوبی این موضوع در ردیف تقاضاهای مردم از مسئولان کشور قرار گرفت و سال 1387 مجمع نمایندگان استان های خراسان رضوی و جنوبی و سیستان وبلوچستان طی نامه ای از رییس جمهور وقت درخواست اقدام در این زمینه را کردند.

اما بعد از کش و قوس های بسیار بالاخره سال 98 عملیات اجرایی قطعه 16 این پروژه به سمت یونسی آن هم به طول 32 کیلومتر آغاز شد.

سپس با دریافت دو مصوبه هیئت وزیران طی مدت سه ماه که منجر به اختصاص فاینانس داخلی برای اتصال بیرجند به شبکه راه آهن سراسری (ایستگاه یونسی) و 700 میلیون یورو از محل فاینانس خارجی به منظور احداث راه آهن زاهدان به بیرجند شد، بر سرعت اجرای پروژه افزود.

موضوع سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه راه آهن بیرجند - یونسی به عنوان مطالبه استان در سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی در اوایل تشکیل دولت سیزدهم مطرح شد و طبق دستور آیت الله رییسی مقرر شد وزارت راه و شهرسازی این موضوع را ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرهای جدید ابر پروژه ریلی خراسان جنوبی

خبرهای جدید ابر پروژه ریلی خراسان جنوبی