مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 15:102023-11-04بين الملل

اردوغان: نتانیاهو را کنار گذاشته ایم


در ادامه انتقادات رییس جمهور ترکیه از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، اردوغان گفت دیگر نتانیاهو را به عنوان همتا و طرف صحبت در نظر نمی گیرد و او را کنار گذاشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه جمعه در پرواز بازگشت از قزاقستان به خبرنگاران گفت غزه باید پس از پایان جنگ بخشی از یک کشور مستقل فلسطینی باشد و افزود آنکارا از مدل هایی که به تدریج فلسطینیان را از تاریخ پاک می کنند، حمایت نخواهد کرد.

  اردوغان در بخش دیگری از سخنانش گفت ترکیه آماده است به عنوان کشور ضامن برای غزه بعد از درگیری ها عمل کند.

به گفته وی، ترکیه می خواهد غزه را صلح آمیز، بخشی از کشور مستقل فلسطین با تمامیت ارضی به پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 ببیند.

  خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه های ترکیه گزارش داد اردوغان همچنین گفت ابراهیم کالین  مدیر سازمان اطلاعات ملی ترکیه با مقامات فلسطینی و اسراییلی و همچنین حماس در تماس است.

به نوشته رویترز، اردوغان همچنین تاکید کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی را به عنوان همتا در نظر نمی گیرد اما گفت آنکارا روابطش را با تل آویو قطع نخواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازآناتولی ، رییس جمهور ترکیه توضیح داد: نتانیاهو دیگر کسی نیست که بتوانیم با او صحبت کنیم، او را کنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: نتانیاهو را کنار گذاشته ایم

اردوغان: نتانیاهو را کنار گذاشته ایم