مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 09:152023-11-13پزشكي

شناسایی 3786 بیمار دیابتی در اردستان


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: کل بیماران دیابتی در شهرستان اردستان حدود 3786 نفر است که 2633 نفر آنها در مناطق شهری و 1153 نفر از آنها در روستاهای شهرستان زندگی می کنند.

- ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: کل بیماران دیابتی در شهرستان اردستان حدود 3786 نفر است که 2633 نفر آنها در مناطق شهری و 1153 نفر از آنها در روستاهای شهرستان زندگی می کنند.

حسن ذبیحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دیابت، بیماری شایع و ناتوان کننده ای است که با افزایش مزمن قند خون آشکار و در نهایت موجب آسیب دیدگی شدید چشم ها، کلیه ها و بیماری های قلبی و عروقی می شود.

نزیک به 50 درصد از مبتلایان از بیماری خود به دلیل فاقد علامت بودن اطلاعی ندارند و وقتی دچار عارضه شدند متوجه بیماری می شوند.

وی با بیان اینکه آن موضوعی که در خصوص بیماری دیابت مورد توجه و نگرانی بهداشت جهانی و در داخل کشور مسئولان وزارت بهداشت قرار گرفته است افزایش سرعت شیوع این بیماری است، افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم جامعه از عوارض و خطرات ابتلا به دیابت از اهمیت بالایی برخوردار است تا مردم از عوارض ابتلا مطلع و نسبت به پیشگیری از این بیماری اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 3786 بیمار دیابتی در اردستان

شناسایی 3786 بیمار دیابتی در اردستان