مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 13:472023-10-29سياسي

راه های ایجاد فرصت حفظ و تاثیرگذاری نخبگان از زبان معاون علمی رییس جمهور


معاون علمی رییس جمهور ضمن بیان عوامل خروج نخبگان از کشور، مهم ترین راهکارها برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب درباره نخبگان را مطرح کرد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: موضوع مهاجرت نخبگان از کشور از مسائلی است که همواره مطرح بوده و دلایل متعددی نیز برای آن بیان شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح سه شنبه 25 مهر ماه در دیدار با حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور، از جمله عوامل مهاجرت نخبگان را (که گاهی حرف های مبالغه آمیزی هم درباره آن مطرح می شود)، احساس بی فایدگی در نخبه دانستند و افزودند که امکان اشتغال و امکان تداوم مطالعات و تحقیقات دو توقع نخبه از دستگاه مدیریت کشور است که باید این دو امکان برای آنها فراهم شود.

تشویق نخبگان برای خروج از کشور از سوی برخی جریانات علاوه بر این مسئله طی سال های گذشته شاهد جریاناتی هم از خارج و هم در داخل کشور و هم در دانشگاهها بودیم که خواسته با ناخواسته نخبگان این کشور را به خروج از کشور تشویق می کردند، این افراد و جریانات با القای فضای یاس و ناامیدی در کشور نخبگان موجب می شدند تا نخبگان این مرز و بوم در شرایطی که باید به مردم و کشور خود خدمت کنند به امید آینده ای بهتر راهی کشورهای دیگری شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های ایجاد فرصت حفظ و تاثیرگذاری نخبگان از زبان معاون علمی رییس جمهور

راه های ایجاد فرصت حفظ و تاثیرگذاری نخبگان از زبان معاون علمی رییس جمهور