مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 13:202023-10-29سياسي

در اقتصاد شناختی ، اقتصاد از یک علم سخت به علم نرم تبدیل می شود


در سایه اقتصاد شناختی ، اقتصاد از یک علم سخت به نرم تبدیل می شود و ابزار موجود در آن دیگر مالیات، جریمه و حتی نهادسازی نیست بلکه یکی از مهم ترین ابزارها در آن رسانه است.

- در "اقتصاد شناختی"، اقتصاد از یک علم سخت به علم نرم تبدیل می شود ایسنا/قم یک مدرس دانشگاه گفت: در سایه "اقتصاد شناختی"، اقتصاد از یک علم سخت به نرم تبدیل می شود و ابزار موجود در آن دیگر مالیات، جریمه و حتی نهادسازی نیست بلکه یکی از مهم ترین ابزارها در آن رسانه است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدرضا رضی مدرس دانشگاه و پژوهشگر اقتصادی در پیش نشست همایش فضای سایبری، عنوان کرد: فضای سایبری به اشتباه به فضای مجازی ترجمه می شود در حالی که لغت سایبر و در نتیجه علوم سایبرنتیک از این جا آغاز می شود که سایبر در لغت به معنای سکانی است که کشتی با آن تغییر جهت می دهد پس در اصل مفهوم سایبرنتیک ارتباطی با فضای مجازی ندارد.

وی ادامه داد: چکیده سایبر همان حکمرانی، حکمروایی یا ولایت گری و اعمال حاکمیت است، تصور رایج در ادبیات ما هم می شود اینگونه معنا شود که اگر این حکمرانی از طریق فضای مجازی اعمال شود به آن فضای سایبر می گویند.

رضی افزود: در این فضا دانشی به نام علوم شناختی مطرح می شود که در اصل برای اقتصاد و فلسفه نیست بلکه تولد آن در رشته روان شناسی است، به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در اقتصاد شناختی ، اقتصاد از یک علم سخت به علم نرم تبدیل می شود

در اقتصاد شناختی ، اقتصاد از یک علم سخت به علم نرم تبدیل می شود