مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 12:252023-11-12اقتصادي

150 سال زمان برای باز کردن مجدد یک پنجره


اگر پنجره جمعیتی بسته شود جبران آن کار سختی خواهد بود به طوری که چندین نسل حدوداً 150 سال زمان می برد تا از این سراشیبی مجدد بالا بیاییم.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس مرکز بهداشت کاشمر گفت: اگر پنجره جمعیتی بسته شود جبران آن کار سختی خواهد بود به طوری که چندین نسل حدوداً 150 سال زمان می برد تا از این سراشیبی مجدد بالا بیاییم.

مجتبی قائمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اکنون کاشمر در شرایط پنجره باز جمعیتی قرار داد و فقط سال های اندکی فرصت برای جلوگیری از کاهش جمعیت و روند پیری و سالمندی دارد.

وی روند پیری جمعیت و کاهش آمار جوانان فعال در عرصه های مختلف را نگران کننده اعلام کرد و گفت: فرصت چندانی برای جلوگیری از سالمند شدن جامعه نداریم.

قائمی با اشاره به پنجره جمعیتی موجود، خاطرنشان کرد: به گفته کارشناسان در این فرصت 6 ساله اگر شاخص باروری افزایش نیابد در سال 1415 با 35 درصد سالمند در کاشمر مواجه خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه هرکسی در هر جایگاهی قرار دارد نسبت به این موضوع باید حساس باشد، گفت: نسل جوان را به هر نحو ممکن باید حفظ کرد.

رییس مرکز بهداشت کاشمر تصریح کرد: آمارهای نگران کننده موجود روند پیری جمعیت را در شهرستان نشان می دهد، متأسفانه حرکت فعلی جامعه به سوی پیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

150 سال زمان برای باز کردن مجدد یک پنجره

150 سال زمان برای باز کردن مجدد یک پنجره