مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 09:052023-10-28بين الملل

امضای 13 سند همکاری رهاورد سفر «بردی محمداف» به ترکیه


در پایان مذاکرات ترکمنستان و ترکیه در آنکارا با حضور سران دو کشور 13 سند همکاری دوجانبه به امضا رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در چارچوب سفر دو روزه خود به ترکیه با رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور دیدار و مذاکره کرد.

در چارچوب این مذاکرات که در آنکارا برگزار شد، مسائل مربوط به انتقال گاز و برق ترکمنستان به ترکیه از طریق دریای خزر بررسی و بر اهمیت تعمیق همکاری نزدیک در بخش ترانزیت تاکید شد.

در این راستا، دو طرف تایید کردند که ایجاد شاخه ای جدید در کریدورهای حمل ونقل موجود، به ویژه برای بهبود کارایی کریدورهای خزر و دریای سیاه پاسخگویی منافع هر دو جانب است.

بردی محمداف به موضوعات مذاکرات خود با رییس جمهور ترکیه که بنابر سخنان وی در یک فضای دوستی و تفاهم متقابل انجام شد، اشاره کرد و گفت: طی این مذاکرات موضوعات مهم سیاست منطقه ای و بین المللی به ویژه مسائلی مانند تضمین امنیت و ثبات و بهبود کیفیت روابط بین المللی بررسی و بر اهمیت افزایش حجم تجارت دوجانبه تاکید شد.

وی ضمن سخنانی در نشست مطبوعاتی بعد از مذاکرات با همتای ترکیه ای خود همچنین خاطرنشان کرد که اسناد به امضا رسیده در نتیجه این مذاکرات به توسعه همکاری بین دو کشور در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی کمک خواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای 13 سند همکاری رهاورد سفر «بردی محمداف» به ترکیه

امضای 13 سند همکاری رهاورد سفر «بردی محمداف» به ترکیه