مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 16:252023-11-14اقتصادي

هزینه برای تغییر کاربری های کلان باید سنگین و بازدارنده باشد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هزینه و تبعات تغییر کاربری های غیر مجاز برای متخلفین در سطح کلان یا در یک محدوده مشخص بالاتر، با نیت سوء استفاده ای که می خواهد اتفاق بیفتد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مجتبی دهقان پور در جمع روئسای ادرات حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در سازمان های جهاد کشاورزی سراسر کشور در شیراز اظهار کرد: ایجاد هزینه های سنگین به پیشگیری از وقوع جرم در اراضی و  مستثنیات کمک خواهد کرد.

  به گفته وی؛ در مبحث جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز می بایست با آن دسته از کسانی که با تفکیک اراضی وسیع منجر به تغییر کاربری می شوند برخورد کرد و تبعات قانونی دامنگیر این گروه از متخلفین باشد و باید برای آن راهکارهای قانونی داشت.

   او با اذعان به اینکه نوع نگاه مان به افراد در تغییر کاربری یکسان است، بیان کرد: موارد 156 تا 161 قانون اساسی مترتب بر مباحث تغییرکاربری و مباحث مرتبط با حوزه های حقوقی زمین است؛ براساس مواردی که دنبال می کنیم باید در اجرای قانون برای یک سری از موارد انعطاف داشت و برای برخی با قدرت و جدیت اعمال قانون کرد.

   این مقام مسئول با اشاره به برخی از برخوردهای فیزیکی و تهدیدات متخلفین با کارشناسان حوزه امور اراضی و حفظ کاربری، برضرورت پیگیری برای ایجاد شعبات قضایی بررسی موضوعات زمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه برای تغییر کاربری های کلان باید سنگین و بازدارنده باشد

هزینه برای تغییر کاربری های کلان باید سنگین و بازدارنده باشد