مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 10:302023-11-15سياسي

انتشار اوراق صرفه جویی انرژی با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری


با مصوبه کمیسیون تلفیق دولت مکلف شد، نسبت به انتشار اوراق صرفه جویی انرژی با هدف خرید و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری از طریق شهرداری ها اقدام کند.

-  محمد صالح جوکار نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا با اشاره به تشریح جلسه کمیسیون تلفیق در بررسی ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور،گفت: با توجه به مشکلات حمل و نقل عمومی در کشور یک مصوبه در راستای قانون توسعه حمل و نقل عمومی، مدیریت مصرف سوخت و قانون هوای پاک، نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق آن را تأیید و تصویب کردند.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای این قوانین دولت مکلف شد، نسبت به انتشار اوراق صرفه جویی انرژی با هدف خرید و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری از طریق شهرداری ها و ایجاد طرح های توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت قطار شهری، اتوبوس برقی، ون و تاکسی برقی اقدام کند.

نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت دولت و شهرداری در اجرایی سازی این طرح، ادامه داد: 50 درصد از اصل و سود انتشار اوراق صرفه جویی انرژی به شهرداری ها به عنوان یک نهاد عمومی و 50 درصد دیگر اصل سود اوراق انتشار صرفه جویی انرژی به دولت به صورت تسهیلات پرداخت خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار اوراق صرفه جویی انرژی با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری

انتشار اوراق صرفه جویی انرژی با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری