مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 13:282023-11-13اقتصادي

سیستم بانکی تمایلی برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن ندارد


رییس انجمن انبوه سازان خوزستان با بیان اینکه سیستم بانکی تمایلی برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن ندارد، گفت: منابع بخش خصوصی کفاف تامین مخارج تولید مسکن را نمی دهد.

- ایسنا/خوزستان رییس انجمن انبوه سازان خوزستان با بیان اینکه سیستم بانکی تمایلی برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن ندارد، گفت: منابع بخش خصوصی کفاف تامین مخارج تولید مسکن را نمی دهد.

فرشید پورحاجت در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شرایط دشوار ساخت مسکن توسط بخش خصوصی در کشور اظهار کرد: از دو سال گذشته با افزایش قیمت سنگین نهاده های تولید و همچنین قیمت مسکن مواجه شده ایم و این مساله بر روی ساخت مسکن توسط بخش خصوصی در کشور اثرگذار بوده است.

وی افزود: سال های سال منابع تامین نقدینگی بخش خصوصی از دو کانال پیش فروش مسکن و منابع بانکی تامین می شد و بخشی از هزینه نیز آورده و منابع شخصی سازندگان مسکن بود اما اکنون به واسطه هزینه های سنگین ساخت مسکن، منابع بخش خصوصی کفاف تامین مخارج تولید مسکن را نمی دهد.

رییس انجمن انبوه سازان خوزستان با اشاره به عملکرد بانک ها در بحث تامین هزینه های ساخت مسکن، گفت: براساس آنچه در قانون جهش تولید مسکن آمده و به تصویب مجلس نیز رسیده است، بانک ها باید 20 درصد از منابع خود را به حوزه مسکن تخصیص دهند اما مشاهده می شود که سیستم بانکی در این حوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستم بانکی تمایلی برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن ندارد

سیستم بانکی تمایلی برای پرداخت تسهیلات به بخش مسکن ندارد