مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 10:202023-11-05بين الملل

«تغییر» در حزب جمهوری خلق ترکیه / خداحافظی قلیچدار اوغلو و سلام اوزل


حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه امروز یکشنبه پس از شکست ناامیدکننده انتخاباتی از رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، رهبر خود را به نفع یک داروساز سابق بی تجربه کنار گذاشت.

- تغییر در حزب جمهوری خلق ترکیه / خداحافظی قلیچدار اوغلو و سلام اوزل داروساز سابق اوزگور اوزل (چپ) جایگزین کمال قلیچداراوغلو (راست) به عنوان رهبر مخالفان ترکیه شد حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه امروز یکشنبه پس از شکست ناامیدکننده انتخاباتی از رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، رهبر خود را به نفع یک داروساز سابق بی تجربه کنار گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب جمهوری خلق (CHP) ترکیه که به شدت سکولار است، از زمانی که کمال قلیچداراوغلو در دور دوم رقابت های ماه مه در برابر رییس جمهور شکست خورد، دچار اختلاف شد.

در کنگره سالانه این حزب، نمایندگان پس از هدر دادن چیزی که بسیاری آن را بهترین فرصت اپوزیسیون برای پایان دادن به دو دهه حکومت محافظه کار اردوغان می دانستند، به جایگزینی قلیچداراوغلو با اوزغور اوزل نسبتا ناشناخته رای دادند.

در زمان انتخابات قلیچداراوغلو موفق شد اتحادی چند وجهی ایجاد کند که هم ناسیونالیست های راست گرا و هم سوسیالیست های چپ و کردها را شامل می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تغییر» در حزب جمهوری خلق ترکیه / خداحافظی قلیچدار اوغلو و سلام اوزل

«تغییر» در حزب جمهوری خلق ترکیه / خداحافظی قلیچدار اوغلو و سلام اوزل