مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 08:552023-10-23پزشكي

غذاهای مدیترانه ای یا غربی، کدام برای بدن مفید هستند؟


کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی ساوه تغذیه های مفید برای بدن و راه های جلوگیری از پوکی استخوان را تشریح کرد.

-  زهرا حامدی فر در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساوه اظهار کرد: پوکی استخوان یک نگرانی عمده برای سلامت عمومی است و افزایش خطر شکستگی استخوان و بار اقتصادی سنگینی که بر خانواده تحمیل می کند بسیار زیاد است.

  وی افزود: این بیماری در زنان یائسه و افراد مسن شایع تر است و تحت تأثیر عوامل غذایی، سبک زندگی و برخی عوامل ثانویه است، اگرچه داروهای زیادی برای درمان پوکی استخوان در دسترس است، اما این درمان ها با عوارض جانبی همراه بوده و درمان قطعی نیستند.

کارشناس تغذیه دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه مداخلات غذایی برای پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مهم است، تصریح کرد: مصرف اسیدهای چرب اشباع می تواند به طور قابل توجهی خطر شکستگی لگن را افزایش دهد، در دستورالعمل های غذایی توصیه می شود که مصرف چربی اشباع شده باید کمتر از 10 درصد کالری در روز باشد،  چربی اشباع در چربی های حیوانی، دمبه، کره، کله پاچه وجود دارد.

حامدی فر ادامه داد: مصرف بیشتر چربی های غیر اشباع نیز از موارد افزایش پوکی استخوان است و شواهد نشان داده است که امگا 3 نقش مفیدی در تشکیل استخوان، حفظ کیفیت استخوان و بازسازی استخوان دارند و امگا 3 در ماهی، غذاهای دریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذاهای مدیترانه ای یا غربی، کدام برای بدن مفید هستند؟

غذاهای مدیترانه ای یا غربی، کدام برای بدن مفید هستند؟