مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 17:102023-11-13اقتصادي

فروش مجدد ال ان جی توسط چین افزایش یافت


چین که بزرگترین واردکننده گاز طبیعی مایع (ال ان جی) در جهان است، بعضی از این محموله ها را به سایر خریداران آسیایی می فروشد تا از اختلاف قیمت، سود ببرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت های چینی که قراردادهای تامین بلندمدت با قطر و صادرکنندگان آمریکایی دارند و همچنین از ظرفیت گسترده پایانه های واردات برخوردارند، فعالانه در حال خرید و فروش ال ان جی هستند اما از غول های جهانی مانند بریتیش پترولیوم، شل و توتال انرژی در این زمینه، عقب هستند.

آمار گمرکی چین نشان می دهد که این کشور 617 هزار تن ال ان جی در 9 ماهه سال 2023 در مقایسه با 576 هزار تن در کل سال 2022 و 26 هزار تن در سال 2021 و 59 هزار تن در سال 2020 وارد کرده است.

فروش ال ان جی توسط چین همسو با رشد تقاضای آسیا، افزایش پیدا کرده است.

پس از این که صادرات روسیه به اروپا  مختل شد و نوسان قیمت در بازارهای جهانی تشدید شد و در نتیجه، عرضه جهانی ال ان جی محدودتر شد.

قیمت معاملات نقدی آسیا در سال گذشته به رکورد 70 دلار به ازای هر واحد mmBtu رسید اما از آن زمان کاهش پیدا کرده و به 17 دلار رسیده و تقاضای خریداران آسیایی را تقویت کرده است اما همچنان این قیمت بالاتر از سطح قیمت پیش از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین و پاندمی کووید 19 مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش مجدد ال ان جی توسط چین افزایش یافت

فروش مجدد ال ان جی توسط چین افزایش یافت