مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 14:102023-10-29پزشكي

غذاها و نوشیدنی ها با طبع گرم در فصول سرد مصرف شود


کارشناس طب سنتی و متخصص گیاهان دارویی گفت: با شروع فصل سرما مصرف غذاها و نوشیدنی ها با طبع گرم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی از جمله آنفلوانزا، - ایسنا/آذربایجان شرقی کارشناس طب سنتی و متخصص گیاهان دارویی گفت: با شروع فصل سرما مصرف غذاها و نوشیدنی ها با طبع گرم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی از جمله آنفلوانزا، کرونا و سرماخوردگی موثر است.

جمال پورفرج در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: بیماری های همچون سرماخوردگی، آنفلوانزا و کرونا به طور معمول به دلیل سردی بدن اتفاق می افتد از این رو در فصول سرد سال اگر تلاش کنیم که طبع بدن را گرم نگهداریم معمولا به این بیماری ها مبتلا نمی شویم و در صورت ابتلا نیز خفیف خواهد بود.

وی با تاکید بر تقویت سیستم ایمنی، ادامه داد: اگر سیستم ایمنی فرد پایین باشد با ورود ویروس به بدن دوره درمان بیماری روند طولانی به خود خواهد گرفت ولی اگر سیستم ایمنی از قبل تقویت شده باشد در صورت ورود ویروس به بدن دوره کوتاهتری را سپری کرده و عوارض ویروس بسیار ضعیف خواهد بود.

پورفرج افزود: در فصول سرد به خصوص در مواقعی که فرد دچار سرماخوردگی شده مصرف غذاهایی با طبع گرم بسیار توصیه می شود در صورت مصرف گوشت قرمز گوشت شتر یا گوسفند توصیه می شود و تا حد امکان گوشت سفید کمتر مصرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذاها و نوشیدنی ها با طبع گرم در فصول سرد مصرف شود

غذاها و نوشیدنی ها با طبع گرم در فصول سرد مصرف شود