مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 20:302023-11-05اقتصادي

تله ورود چینی ها به ساخت وسازها در ایران


6 ریسک بزرگ «ورود سازنده چینی به بازار ساخت مسکن و استادیوم».

گزارشی از سه تجربه تلخ جهانی «سفارش کار» به شرکت های ساختمانی چینی در این دوره از «اقتصاد متزلزل چین» - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دنیای اقتصاد، دعوت چشم بسته از شرکت های ساختمانی چینی برای تولید مسکن و استادیوم سازی می تواند بار سنگین وعده های دولت را سنگین تر کند.

بررسی های دنیای اقتصاد از کارنامه غول های چینی در کشور ها و بحران املاک چین، 6ریسک را شناسایی کرده است از جمله اینکه، شرکت های بدهکار به بانک های چینی احتمال دارد برای فرار از رکود ساختمانی، به ایران بیایند.

 تمایل آشکار و پنهان برخی مسوولان دولت کشورمان به دعوت از چینی ها برای تقبل بخش بزرگی از مسوولیت ساخت طرح دولتی مسکن میلیونی در قالب واگذاری صفر تا 100 کار به آنها ، موضوع تازه ای نیست به طوری که پاییز سال 1400 که شروع ساخت مسکن دولتی (جایگزین مسکن مهر) بود ، برای اولین بار این صحبت مطرح شد، اما امروز، از یک طرف، همان ایده ساخت چینی مسکن ایرانی با صدای بلندتر از قبل به گوش می رسد و از طرف دیگر، صحبت از سفارش ساخت استادیوم بزرگ تهران به چینی ها است.

اقتصاد ایران قطعا به سرمایه گذار خارجی و مشارکت طرف های خارجی با سرمایه گذاران ایران در بخش های مختلف از جمله بخش مسکن و ساختمان، نیاز دارد به خصوص در شرایط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تله ورود چینی ها به ساخت وسازها در ایران

تله ورود چینی ها به ساخت وسازها در ایران