مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 13:152023-11-12بين الملل

انتقاد جهاد اسلامی از بیانیه نشست سازمان همکاری اسلامی در ریاض


جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتقاد شدید از نشست روز گذشته کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از غزه، گفت این بیانیه به گونه ای بوده که گویی از طرف 57 کشور مرتبط با فلسطین صادر نشده است.

- که بیانیه پایانی [نشست سازمان همکاری اسلامی] از آن پر شده بود، این طور القا می کرد که گویی بیانیه از یک سازمان غیرمرتبط صادر شده است که هیچ ارتباطی با کشتار مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری ندارد و نه از بیانیه نشست 57 کشور، در این بیانیه به نظر رسید این کشورها نه از چیزی برخوردارند و نه قدرت کاری جز درخواست و مطالبه را دارند .

در ادامه این بیانیه آمده است: بیانیه پایانی بیانگر شانه خالی کردن تمام کشورهای عربی و اسلامی از وظایفشان و فرار از وظیفه دفاع از امنیت ملی عربی و اسلامی و دست کشیدن از فلسطین و مردم آن در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن بود .

جنبش جهاد اسلامی در عین حال از مفاد بیانیه پایانی کشورهای عربی و اسلامی به شدت ابراز تعجب کرد چراکه در آن بر ابتکار صلح عربی تاکید شده بود.

جهاد اسلامی در این باره یادآور شد پیش شرط صلح با تل آویو و برقراری روابط عادی با آن ها، پایان دادن به اشغال تمام خاک فلسطین و کشورهای عربی است، بخصوص آنکه برخی از رژیم های عربی شتابان در حال رفتن به سوی عادی سازی روابط با این رژیم هستند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد جهاد اسلامی از بیانیه نشست سازمان همکاری اسلامی در ریاض

انتقاد جهاد اسلامی از بیانیه نشست سازمان همکاری اسلامی در ریاض