مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 14:052023-10-25اقتصادي

صرافی های تراستی دیگر مزیتی برای دور زدن تحریم ندارند


امروز به دلیل بزرگ شدن تعدادی از صرافی های تراستی و نقش آفرینی تعداد محدودی از آنها، این صرافی ها دیگر مزیتی در دور زدن تحریم ندارند اما از قدرت و نفوذ برخوردارند و می توانند در سیاستگذاری ها اثرگذار باشند.

- یک کارشناس اقتصادی گفت: امروز به دلیل بزرگ شدن تعدادی از صرافی های تراستی و نقش آفرینی تعداد محدودی از آنها، این صرافی ها دیگر مزیتی در دور زدن تحریم ندارند اما از قدرت و نفوذ برخوردارند و می توانند در سیاستگذاری ها اثرگذار باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید شاکری در افتتاحیه دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی اظهار کرد: به عقیده من پیش از سیاستگذاری و حکمرانی ارزی باید ارتباط آن با سه مقوله سیاست های کنترل حساب سرمایه ، سیاست های توسعه صنعتی و سیاست های خارجی تبیین شود.

در واقع ارتبط سیاست ارزی با این سه مقوله پیش نیاز سیاستگذاری ارزی است.

سیاستگذاری ارزی در اقتصاد ایران نیازمند کنترل حساب سرمایه است وی با طرح این سوال که حساب سرمایه در شرایط تحریم چگونه بسته می شود؟ گفت: این یک واقعیت است که در شرایط تحریم کنونی، ایران نمی تواند تاحدودی دست از سیاست ارزی تثبیت شده بردارد و برای این مهم باید بتواند حساب سرمایه را کنترل کند و در زمان لازم آن را ببندد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرافی های تراستی دیگر مزیتی برای دور زدن تحریم ندارند

صرافی های تراستی دیگر مزیتی برای دور زدن تحریم ندارند