مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 10:252023-11-09اجتماعي

بوژان؛ روستایی بکر برای گردشگران و طبیعت دوستان


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور، از بوژان به عنوان روستای هدف گردشگری و روستایی بکر برای گردشگران و طبیعت دوستان در این شهرستان نام برد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور، از بوژان به عنوان روستای هدف گردشگری و روستایی بکر برای گردشگران و طبیعت دوستان در این شهرستان نام برد.

کمال خانی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بوژان روستایی کوهپایه ای در بخش مرکزی و در 13 کیلومتری شمال شرق شهرستان نیشابور قرار دارد، اظهار کرد: این روستای پلکانی و منحصر به فرد تاریخی یکی از مناطق دیدنی نیشابور است.

وی فرت بافی و قالی بافی را از جمله مهمترین صنایع دستی روستای بوژان اعلام کرد و افزود: رودخانه و آبشار بوژان، آرامگاه امامزاده سلیم، دره ها و چشمه های معروف بوژان از جمله بازه صدر، دره و چشمه شکراب، چشمه کلاغ چین، خرمنگاه و خانه شیطان، منطقه کال عرب و محله میان از جمله مناطق دیدنی این روستا مورد علاقه طبیعت گردان و گردشگران است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور همچنین از گوری دره، بازه نادر، دره بوژان، دره پلاسو، چشمه باغ ملأ و چشمه دوم کمر به عنوان نقاط دیدنی دیگر این روستا نام برد و گفت: مردم این روستا به زراعت و باغداری، دامداری و صنایع دستی مشغول ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوژان؛ روستایی بکر برای گردشگران و طبیعت دوستان

بوژان؛ روستایی بکر برای گردشگران و طبیعت دوستان