مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 11:152023-11-20اقتصادي

طرح رفع تنش آبی از 60 روستای سیستان و بلوچستان روبه اتمام است


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طرح رفع تنش آبی از 60 روستای مجتمع گوهرکوه در شهرستان تفتان با جمعیت هشت هزار و 860 نفر تا آذر ماه سالجاری به اتمام می رسد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طرح رفع تنش آبی از 60 روستای مجتمع گوهرکوه در شهرستان تفتان با جمعیت هشت هزار و 860 نفر تا آذر ماه سالجاری به اتمام می رسد.

علیرضا قاسمی امروز دوشنبه 29 آیان در بازدید از طرح های آبرسانی استان اظهار کرد: در منطقه گوهرکوه برداشت آب از طریق حفر چاه از منابع آب زیرزمینی صورت می گیرد؛ این سفره با امتداد شمالی – جنوبی در اکثر نقاط دارای آب شور و اسیدی است.

وی افزود: بهترین کیفیت آب در قسمت شمال شرقی این سفره وجود دارد که حفر چاه ها در آن منطقه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: به منظور رفع تنش آبی از این تعداد روستا، حفاری و تجهیز یک حلفه چاه و اجرای خط برق صورت گرفته که با تکمیل خط انتقال آب و اتصال به مجتمع روستایی، 40 روستا رفع تنش و 20 روستای فاقد آب، آبرسانی می شوند.

وی گفت: با بهره برداری از این پروژه، طراحی تأسیسات به گونه ای است که با منطقه بندی مناطق، تنش آبی همه روستاها حتی در صورت از مدار خارج شدن یک حلقه چاه به حداقل خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح رفع تنش آبی از 60 روستای سیستان و بلوچستان روبه اتمام است

طرح رفع تنش آبی از 60 روستای سیستان و بلوچستان روبه اتمام است