مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 17:502023-10-29پزشكي

سلامت زنان؛ زیربنای توسعه/ غربالگری سرطان بازارگرمی نیست


معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، سلامت زنان را از مفاهیم زیربنایی توسعه دانست و تصریح کرد: زنان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و بر سلامت فرزندان و خانواده و جامعه اثرگذار هستند.

- ایسنا/گیلان معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، سلامت زنان را از مفاهیم زیربنایی توسعه دانست و تصریح کرد: زنان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و بر سلامت فرزندان و خانواده و جامعه اثرگذار هستند.

دکتر سید محمود رضوانی امروز، 7 آبان ماه در همایش پیشگیری و تشخیص سرطان های شایع زنان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به آمار بالای چاقی و اضافه وزن در گیلان، اظهار کرد: رابطه مستقیمی بین چاقی و بیماری های شایع همچون سرطان وجود دارد.

وی آمارهای مربوط به دیابت و فشار خون در گیلان را نیز مطلوب ندانست و عنوان کرد: استان گیلان در حال سالمند شدن است و متاسفانه با فرزندآوری پایین مواجه هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت غربالگری درباره سرطان های شایع زنان، متذکر شد: سال 2020 حدود 20 میلیون نفر در سال مبتلا به سرطان شدند که طبق پیش بینی ها تا سال 2040 یک و نیم برابر خواهد شد؛ همچنین 10 میلیون نفر در سال 2020 به دلیل سرطان فوت کردند که تا سال 2030 به 16 میلیون نفر می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت زنان؛ زیربنای توسعه/ غربالگری سرطان بازارگرمی نیست

سلامت زنان؛ زیربنای توسعه/ غربالگری سرطان بازارگرمی نیست