مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 15:102023-11-08اقتصادي

تولید بیش از 1000 تن بذور گندم و جو در چهارمحال و بختیاری


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید بیش از یک هزار تن بذور گندم و جو در استان خبر داد و گفت: این بذور برای کشت پاییزه کشاورزان تامین و توزیع شده است.

- محسن مهدوی در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، از تولید بیش از یک هزار تن بذور گندم و جو در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این بذور برای کشت پاییزه کشاورزان استان تامین و توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عملیات فرآوری و اصلاح بذر گندم و جو از 2 ماه گذشته در استان آغاز و بیش از یک هزار تن بذور اصلاح شده در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با 2 سایت مجزا بوجاری، ضدعفونی و توزیع شده است.

مهدوی افزود: دسترسی به موقع به بذر با کیفیت نقش بسزایی در بهبود کیفیت محصول دارد همچنین بذرهای اصلاح شده که مقاومت بیشتری در برابر بیماری ‏ها و شوک‏ های محیطی از جمله تغییرات آب و هوایی دارند کمک شایانی به کشاورز در افزایش محصول، امنیت غذایی و بهبود معیشت می‏ کند.

وی عنوان کرد: بذرهای فرآواری شده به 45 کارگزاری در سطح چهارمحال و بختیاری منتقل و سپس بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به ارقام اصلاح شده بذور گندم و جو اشاره و خاطرنشان کرد: بذور جو شامل ارقام سهند، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 1000 تن بذور گندم و جو در چهارمحال و بختیاری

تولید بیش از 1000 تن بذور گندم و جو در چهارمحال و بختیاری