مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 13:212023-11-13پزشكي

تلخ ترین شیرینی دنیا را بیشتر بشناسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، 23 آبان ماه روز جهانی دیابت و 22 لغایت 28 آبان ماه به عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده، که با توجه به افزایش روزافزون مبتلایان به این بیماری این روز با هدف افزایش آگاهی در رابطه با این بیماری، علل و عوارض آن نامگذاری شده است.

دیابت از جمله شایع ترین بیماری های متابولیک محسوب می شود.

دیابت، پرفشاری خون و اختلالات چربی خون را بیماری های تمدن جدید می گویند؛ تمدن جدید با توجه به شهرنشینی و محدود کردن فعالیت های انسان ها و استفاده از مواد پرانرژی در کنار مزایا بیماری های جدیدی را به ارمغان آورده که در گذشته به آن ها بیماری های اغنیا گفته می شد.

در گذشته که شغل اکثر مردم کشاورزی، باغداری و دامداری بوده مردم کمتر دچار دیابت می شدند و امروز به خاطر زندگی ماشینی و مصرف غذاهای پرکالری همه مردم در معرض خطر هستند.

بیماری دیابت از دو جنبه اهمیت دارد اول اینکه تعداد مبتلایان به این بیماری بسیار زیاد است در ایران حداقل 7 میلیون نفر و در استان کرمانشاه 10 درصد از جمعیت بالای 30 سال استان به دیابت نوع 2 مبتلا هستند که حدود 100 هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شود.

جنبه دوم؛ اینکه نوع شایع دیابت یعنی دیابت نوع 2 بدون علامت یا با علامت مختصر است در نتیجه افراد مبتلا می توانند سال ها از بیماری خود بی اطلاع باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلخ ترین شیرینی دنیا را بیشتر بشناسید

تلخ ترین شیرینی دنیا را بیشتر بشناسید