مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 14:202023-11-06اقتصادي

تکاب جزو 5 منطقه اول مستعد معدنی کشور محسوب می شود


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: اگر در ایران 10 منطقه مستعد معدنی رو اولویت بندی کنیم قطعاً تکاب جزو 5 اولویت اول بوده و از قطبهای معدنی کشور محسوب می شود.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: اگر در ایران 10 منطقه مستعد معدنی رو اولویت بندی کنیم قطعاً تکاب جزو 5 اولویت اول بوده و از قطبهای معدنی کشور محسوب می شود.

عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه طلا در هر کشور چه از نظر اکتشاف چه از نظر استخراج چه از نظر فرآوری و چه از نظر فروش جزء ذخایر استراتژیک بوده و تابع یکسری ضوابط و مقررات است، افزود: معدن طلای زره شوران یک قدمت بیش از صد سال دارد و دارای ذخیره بیش از 43 میلیون تن بوده و در نوع خود یکی از بی نظیرترین معادنی است که آینده بسیار روشنی داشته و با عنایت به اینکه اقتصاد تکاب به معدن وابسته است اگر فعالیتهای این معدن بصورت علمی صورت بگیرد صدها سال دارای ارزش افزوده ملی خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای بسیار خوبی که در آذربایجان غربی صورت گرفته است حضور شرکتهای سرمایه گذاری یا هلدینگ های معدنی اقتصادی در استان است، اظهار کرد: بیش از 12 مورد از این شرکتها اغلب دولتی و یا وابسته به دولت بوده و یا شرکت های توانمندی هستند که برابر تفاهم نامه های تدوین شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکاب جزو 5 منطقه اول مستعد معدنی کشور محسوب می شود

تکاب جزو 5 منطقه اول مستعد معدنی کشور محسوب می شود