مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 12:552023-11-05حوادث

خالی کردن حساب 20 تن با پیامک جعلی و تهدیدآمیز به نام سامانه ثنا


رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا، اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بود، خبر داد.

- رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا، اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بود، خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزییات این خبر گفت: چندی پیش و به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ و اعلام شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد که در تمامی این موارد، حساب شکات، پس از دریافت پیامک جعلی سامانه ثنا و ابلاغ قضایی و مراجعه افراد به لینک درج شده در پیامک جعلی خالی شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه افراد سودجو همچنان با این ترفند از مردم سوءاستفاده می کنند، گفت: در این ترفند با عنوان سامانه ثنا ، عده ای از مجرمین سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و مشاهده ابلاغیه قضایی خود در ازای واریز وجوه اندک می کنند که در نهایت به کلاهبرداری از آنان منجر می شود.

معظمی گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از 20 نفر در روند رسیدگی به پرونده ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت بلافاصله اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خالی کردن حساب 20 تن با پیامک جعلی و تهدیدآمیز به نام سامانه ثنا

خالی کردن حساب 20 تن با پیامک جعلی و تهدیدآمیز به نام سامانه ثنا