مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 09:252023-11-16ورزشي

کسب مقام نخست تیم دانشجویی (NITsat ) دانشگاه نوشیروانی در مسابقات کیوبست


تیم دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل زیرنظر پژوهشکده سراج این دانشگاه موفق به کسب مقام نخست در مسابقات طراحی و ساخت ماهواره مکعبی (کیوبست) در سطح ملی شد.

- کسب مقام نخست تیم دانشجویی (NITsat ) دانشگاه نوشیروانی در مسابقات کیوبست ایسنا/مازندران تیم دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل زیرنظر پژوهشکده سراج این دانشگاه موفق به کسب مقام نخست در مسابقات طراحی و ساخت ماهواره مکعبی (کیوبست) در سطح ملی شد.

سید مهدی میرمیران یکی از اعضای این تیم در حاشیه نمایشگاه پانزدهمین رویداد بین المللی راینوکاپ ایران 2023 دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماهواره مکعبی نوعی ماهواره کوچک با اندازه و وزن کم است.

وی افزود: امروزه استفاده از ماهواره های مکعبی به دلیل ابعاد کوچک و وزن پایین گسترش زیادی پیداکرده و یکی از مزیت های آن کاهش هزینه پرتاب و قابلیت منظومه سازی برای انجام ماموریت های گسترده تر است.

میرمیران تصریح کرد: امروزه ماهواره های مکعبی به عنوان ابزار مهمی برای مطالعات فضایی و ارائه خدمات ارتباطی شناخته می شوند.

وی مدیریت در داده با کاهش چشمگیر هزینه به یک سوم هزینه جهانی در استانداردهای فضایی را از محوری ترین ویژگی این پروژه برشمرد و ادامه داد: استفاده از فناوری نوین در طراحی از ویژگی عمده این پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب مقام نخست تیم دانشجویی (NITsat ) دانشگاه نوشیروانی در مسابقات کیوبست

کسب مقام نخست تیم دانشجویی (NITsat ) دانشگاه نوشیروانی در مسابقات کیوبست