مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 13:202023-11-21سياسي

ثبت مراسم عروسی چنشت در تقویم رویدادهای گردشگری کشور


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ثبت مراسم عروسی چنشت در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، هادی شاهوردی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: گواهینامه مراسم عروسی چنشت در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره 20209502 به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

وی افزود: روستای چنشت در 60 کیلومتری بیرجند به علت قرارگرفتن در میان 4 رودخانه و نیز کوهستانی بودن آن، دارای باغات و مزارع بسیاری است که ازاین حیث به سرزمین رنگارنگ ایران معروف است.

این روستا به علت جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی از روستاهای هدف گردشگری استان است که ارتفاع آن از سطح دریا برابر 2150 متر است.

وی ادامه داد: بافت مسکونی روستا، آرامگاه یا مزار سید حامد علوی و فرزندانش، غار چنشت و چهل چاه از جمله آثار تاریخی این روستای شگفت انگیز است.

روستای چنشت به نسبت سایر روستاهای خراسان جنوبی کمتر دچار تحولات و تغییرات فرهنگی شده و فرهنگ روستایی آن محفوظ مانده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: مردم روستای چنشت به ویژه زنان و دختران اغلب از پوشاک محلی و سنتی استفاده می کنند و دختران چنشتی از لباس های بلندی مانند دامن پاچین د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت مراسم عروسی چنشت در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

ثبت مراسم عروسی چنشت در تقویم رویدادهای گردشگری کشور