مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 18:352023-11-18پزشكي

مواد تشکیل دهنده آنتی اسکالانت چیست؟


این ترکیبات بعنوان یکی از موثرترین آنتی اسکالانت ها شناخته شده اند و میتوانند بعنوان آنتی اسکالانت چندین فلز مختلف از جمله کلسیم و منیزیم را جذب کرده و از تشکیل رسوبات جلوگیری نمایند.

سیترات ها: این ترکیبات هم معمولا بعنوان مهارکننده های اسکالانت مورد استفاده قرار می گیرند و با تشکیل کلات ها، اثر تشکیل رسوبات را کاهش می دهند.

پلی آکریلیک اسید و اصلاحگر های پلیمری: این ترکیبات بعنوان آنتی اسکالانت های موثر در مواجهه با رسوبات معدنی در فرآیند تصفیه آب بکار می روند.

نقش آنتی اسکالانت در بهبود کیفیت آب: استفاده از آنتی اسکالانت ها در پروسه تصفیه آب منجر به بهبود کیفیت آب میشود.

این مواد با جلوگیری از تشکیل رسوبات سخت آبی، دستگاه های تصفیه آب را کارآمدتر نگه می دارند و از دیگر مزایا میتوان به بیشتر شدن عمر مفید تجهیزات و کاهش هزینه های نگهداری اشاره داشت.

ترکیبات آنتی اسکالانت در فرآیند تصفیه آب ترکیبات آنتی اسکالانت ها که در فرآیند تصفیه آب استفاده می شوند اغلب شامل گروه های مختلف شیمیایی هستند که توانایی مهار یا کاهش تشکیل رسوبات سخت آبی را دارند.

در زیر به برخی از ترکیبات آنتی اسکالانت ها که در تصفیه آب به کار می روند، اشاره می شود: پلی فسفات ها: این ترکیبات شامل گروه های فسفات مختلف هستند که می توانند با یون های کلسیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواد تشکیل دهنده آنتی اسکالانت چیست؟

مواد تشکیل دهنده آنتی اسکالانت چیست؟