مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 12:002023-11-15اقتصادي

80 درصد پشم تولیدی کرمانشاه خام فروشی شده و با 20 برابر قیمت برمی گردد!


به گفته مدیر تعاونی فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه، نزدیک به 80 درصد پشم تولیدی در کرمانشاه به صورت خام از استان خارج می شود.

- 80 درصد پشم تولیدی کرمانشاه خام فروشی شده و با 20 برابر قیمت برمی گردد! ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیر تعاونی فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه، نزدیک به 80 درصد پشم تولیدی در کرمانشاه به صورت خام از استان خارج می شود.

قدرت الله احمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت قابل توجهی که استان کرمانشاه در زمینه تولید پشم دارد، گفت: هم اکنون سالانه حدود سه هزار تن پشم در کرمانشاه تولید می شود که یکی از مرغوب ترین پشم های تولیدی در کشور است.

وی چالش اصلی پیش روی پشم تولیدی کرمانشاه را خام فروشی و خروج آن از استان دانست و اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 20 درصد پشم تولیدی کرمانشاه در داخل استان مصرف شده و 80 درصد آن خام از استان خارج می شود.

مدیر تعاونی فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه دلیل این خام فروشی پشم را جای خالی واحدهای بزرگ و مدرن فرآوری پشم اعلام کرد و افزود: پشمی که اکنون با قیمت کیلویی 10 هزار تومان از کرمانشاه خارج می شود، در سایر نقاط فرآوری و رنگرزی شده و با قیمت حدود کیلویی 200 هزار تومان، یعنی 20 برابر قیمت اولیه به استان برمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد پشم تولیدی کرمانشاه خام فروشی شده و با 20 برابر قیمت برمی گردد!

80 درصد پشم تولیدی کرمانشاه خام فروشی شده و با 20 برابر قیمت برمی گردد!