مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 11:202023-11-21پزشكي

مصرف آنتی بیوتیک در ایران 3 برابر سایر کشورها / کاهش نسخ حاوی آنتی بیوتیک به 36 درصد


رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم آموزش همگانی در خصوص عوارض ناشی از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها، گفت: میانگین مصرف سالیانه آنتی بیوتیک ها در کشور ما 3 برابر بیشتر از کشورهای عضو OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) است.

- رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم آموزش همگانی در خصوص عوارض ناشی از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها، گفت: میانگین مصرف سالیانه آنتی بیوتیک ها در کشور ما 3 برابر بیشتر از کشورهای عضو OECD (سازمان همکاری و توسعه اقتصادی) است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دکتر سیدحیدر محمدی در پیامی به مناسبت هفته آگاه سازی آنتی بیوتیک‎ ها در پیامی آورده است: امروزه مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها به حدی رسیده که به یک تهدید برای سلامت انسان ها تبدیل شده است.

تجویز غیر منطقی و مصرف بی رویه داروهای ضد میکروبی در جمعیت انسانی و مزارع پرورش دام و طیور، رفته رفته بسیاری از میکروب ها را در برابر این داروها مقاوم کرده است و گسترش بیش از حد این پدیده، نتیجه ای جز بروز فاجعه در پی نخواهد داشت.

همچنین طی سالیان اخیر مقاومت در برابر داروهای ضدمیکروبی به یک معضل جهانی مبدل شده و همین امر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت را بسیار نگران کرده است؛ تا جایی که سازمان جهانی بهداشت از تاریخ 18 تا 24 نوامبر را هفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف آنتی بیوتیک در ایران 3 برابر سایر کشورها / کاهش نسخ حاوی آنتی بیوتیک به 36 درصد

مصرف آنتی بیوتیک در ایران 3 برابر سایر کشورها / کاهش نسخ حاوی آنتی بیوتیک به 36 درصد