مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 12:402023-10-26اجتماعي

شیر در مدارس کی توزیع می شود؟


توزیع رایگان شیر در مدارس ابتدایی کشور اتفاق مثبتی است که پس از 6سال وقفه و با هدف تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه همشهری، اما درحالی که حدود یک هفته از مراسم افتتاحیه توزیع شیر می گذرد، توزیع نشدن شیر در تعدادی از مدارس ابتدایی اعتراض اولیا و مسئولان این مدارس را به دنبال داشته و سبب مطرح شدن احتمال توزیع شیر به صورت محدود در بعضی از مدارس شده است.

اما واقعیت ماجرا چیست و چرا توزیع شیر در همه مدارس آغاز نشده است؟ماجرای توزیع شیر در مدارس با زیرپوشش قرار دادن حدود 10هزار دانش آموز در سال79 آغاز شد و براساس این طرح، 70نوبت شیر در طول سال تحصیلی در میان دانش آموزان توزیع می شد اما به مرور از میزان توزیع شیر در مدارس کاسته شد و درنهایت در سال96 به دلیل کمبود منابع اعتباری و تامین نشدن اعتبارات، این طرح متوقف شد.

درپی توقف 6ساله طرح، در دولت سیزدهم و در روند بررسی برنامه هفتم توسعه، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی طرح توزیع شیر در مدارس کشور به برنامه اضافه و این موضوع مصوب شد.

پس از تصویب طرح در مجلس، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش وپرورش 29شهریور در جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران از اجرای این مصوبه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: امسال 2بار در هفته در همه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیر در مدارس کی توزیع می شود؟

شیر در مدارس کی توزیع می شود؟