مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 09:012023-10-30پزشكي

بایدها و نبایدهای مسمومیت های دارویی


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بر اساس آمارهای دریافت شده از بیمارستان های مرجع مسمومیت در کشور، حدود 39.

3 درصد از مراجعان مسمومیت به بیمارستان های سراسر کشور با دارو مسموم شده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت مصاحبه ای با ابراهیم صالحی فر معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران، متخصص داروسازی بالینی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ترتیب دادیم که در ادامه با هم می خوانیم.

* فارس: تعریف مسمومیت ناشی از دارو چیست؟ صالحی فر: مسمومیت دارویی شایع ترین عامل مراجعه مسمویت به بیمارستان ها است؛ اگر هر دارویی به روش نادرست، توسط فرد نامناسب یا به مقدار نامناسب استفاده شود، می تواند منجر به مسمومیت شود،  مسمومیت ناشی از دارو به دو صورت مسمومیت های تصادفی در 48 درصد موارد و مسمومیت عمدی یا اوردوز دارویی در 52 درصد موارد اتفاق میفتد.

بر اساس آمارهای دریافت شده از بیمارستان های مرجع مسمومیت در کشور، حدود 39.

3 درصد از مراجعان مسمومیت به بیمارستان های سراسر کشور با دارو مسموم شده اند.

*فارس: چه عواملی می توانند خطر مسمومیت ناشی از داروها را افزایش دهند؟ صالحی فر: باید گفت زندگی صنعتی جوامع کنونی و دسترسی آسان به انواع دارو و سموم نداشتن اطلاعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای مسمومیت های دارویی

بایدها و نبایدهای مسمومیت های دارویی