مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 11:052023-10-27سياسي

اعلام آمادگی مجلس ایران برای انتقال تجربیات در مقابله با فساد


رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی مجلس ایران برای همکاری و انتقال تجربیات با مجالس کشورها برای مقابله با فساد خبر داد.

- رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی مجلس ایران برای همکاری و انتقال تجربیات با مجالس کشورها برای مقابله با فساد خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سمیه رفیعی در پنل گفت وگو با موضوع نقش پارلمان ها در ترویج فرهنگ شفافیت، مبارزه با فساد و مشارکت شهروندان برای بازگرداندن اعتماد به نهادهای ملی و بین المللی و تقویت صلح یکصد و چهل و هفتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهان (IPU) با اشاره به موضوع فساد و ضرورت برخورد همه جانبه با آن در سطح جهانی، بیان کرد: کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل به عنوان جامع ترین سند الزام آور بین المللی در حوزه پیشگیری و مقابله با فساد اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی اظهار کرد: مجالس از طریق نظارت بر نحوه هزینه کرد بودجه و مدیریت درامدهای عمومی توانسته اند نقش نظارتی خود را در مقابله با فساد و بازیابی اعتماد عمومی ایفا کنند.

همین امر می تواند موجب احیا و تقویت اعتماد عمومی به فعالیت های مجلس و دولت در کشورها شود.

از سوی دیگر همکاری نزدیک میان نهادهای قانونگذار و مجری قانون می تواند موجب اجرای هرچه بهتر قوانین ملی در حوزه مقابله با فساد گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی مجلس ایران برای انتقال تجربیات در مقابله با فساد

اعلام آمادگی مجلس ایران برای انتقال تجربیات در مقابله با فساد