مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 15:152023-11-10سياسي

تأکید مقامات دوشنبه و تهران بر گسترش همکاری های صنعتی و فناوری


در دیدار معاون معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با وزیر صنعت و فناوری های نوین تاجیکستان بر علاقه مندی دو طرف نسبت به تحکیم و گسترش همکاری ها در زمینه صنعت و فناوری تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در دیدار مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و شیرعلی کبیر وزیر صنعت و فناوری های نوین تاجیکستان بر علاقه مندی دو طرف نسبت به تحکیم و گسترش همکاری ها در زمینه صنعت، معدن، فناوری های نوین، ترانزیت و نفت تاکید شد.

در این دیدار که علیرضا حقیقیان سفیر ایران در تاجیکستان نیز حضور داشت، صفری با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی در زمینه نانو، بیوتکنولوژی، کاتالیست، تولیدات پتروشیمی، تولید داروهای جدید برای معالجه بیماران سرطانی، تجهیزات پزشکی پیشرفته جهت عمل جراحی مغز، داروهای شیمیایی و مکمل های رشد تولیدات کشاورزی، از آمادگی شرکت های ایرانی دانش بنیان جهت همکاری با تاجیکستان در راستای توسعه همکاری های دوجانبه اقتصادی خبر داد.

همچنین امکان همکاری شرکت های توانمند ایران در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن و سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید مقامات دوشنبه و تهران بر گسترش همکاری های صنعتی و فناوری

تأکید مقامات دوشنبه و تهران بر گسترش همکاری های صنعتی و فناوری