مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 10:252023-10-26سياسي

سفر رییس جمهور ترکمنستان به آنکارا با موضوع گاز و توسعه روابط


رییس جمهور ترکمنستان در چارچوب سفر رسمی به «آنکارا» با همتای ترکیه ای خود دیدار و سازوکارهای توسعه بیشتر همکاری بین دو کشور را بررسی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در چارچوب سفر یک سفر رسمی وارد آنکارا پایتخت ترکیه شد.

در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهر آنکارا، رییس جمهور ترکمنستان مورد استقبال آلب ارسلان بایراکتار وزیر انرژی و منابع طبیعی و تعدادی از مقامات و جمعی از نمایندگان جامعه تجاری ترکیه قرار گرفت.

موضوع اصلی مذاکرات بردی محمداف با اردوغان در چارچوب این سفر رسمی ترانزیت گاز ترکمنی به اروپا از طریق این کشور و همچنین روابط تجاری و اقتصادی خواهد بود.

سفر رسمی رییس جمهور ترکمنستان به ترکیه و دیدار آتی وی با اردوغان گام دیگری در جهت تعمیق همکاری های سنتی بین دو کشور تلقی می شود.

علاوه بر این، دو طرف قصد دارند روند گسترش افق منافع متقابل را بررسی و موثرترین اشکال و سازوکارهای اجرای عملی آنها با در نظر گرفتن اهداف اولیه توسعه دو کشور را پیدا کنند.

پیش از سفر بردی محمداف به آنکار هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه به عشق آباد سفر و در دیدار با همتای ترکمنی خود از تمایل کشورش برای دادن وضعیت نهادی به اتحاد انرژی آذربایجان، ترکیه و ترکمنستان خبر داده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر رییس جمهور ترکمنستان به آنکارا با موضوع گاز و توسعه روابط

سفر رییس جمهور ترکمنستان به آنکارا با موضوع گاز و توسعه روابط