مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 09:452023-11-06اقتصادي

لزوم توجه به استخرهای دومنظوره کشاورزی در آبزی پروری


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به استفاده از استخرهای آب مزارع به صورت دومنظوره، گفت: کشاورزان می توانند از استخرهای آب خود به عنوان حوضچه های پرورش ماهی استفاده کرده و همچنین با آبی غنی شده به کشاورزی خود بپردازند.

- ایسنا/لرستان رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به استفاده از استخرهای آب مزارع به صورت دومنظوره، گفت: کشاورزان می توانند از استخرهای آب خود به عنوان حوضچه های پرورش ماهی استفاده کرده و همچنین با آبی غنی شده به کشاورزی خود بپردازند.

سیدعماد شاهرخی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از اولویت های وزیر جهاد کشاورزی توسعه زیرساخت های آبزی پروری و افزایش تولید در این بخش بوده که یکی از راه های آن استفاده از استخرهای دومنظوره است.

وی با اشاره به استفاده از استخرهای آب مزارع به صورت دومنظوره، افزود: کشاورزان می توانند از استخرهای آب خود به عنوان حوضچه های پرورش ماهی استفاده کرده و همچنین با آبی غنی شده به کشاورزی بپردازند و در کنار درآمد کشاورزی از پرورش ماهی نیز درآمدی برای خود و خانواده شان داشته باشند و یا یک یا چند نفر را مشغول به کار شوند.

شاهرخی بیان کرد: استفاده دو منظوره از استخرها در مزارع باعث ایجاد اشتغال مولد و توسعه آبزیان پرورشی در لرستان و به ویژه بهبود کیفیت خاک کشاورزی خواهد ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه به استخرهای دومنظوره کشاورزی در آبزی پروری

لزوم توجه به استخرهای دومنظوره کشاورزی در آبزی پروری