مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 15:052023-11-20بين الملل

روسیه تجهیزات جدید نیروگاه هسته ای مصر را نصب کرد


رسانه های مصری تصاویری را از نصب تجهیزات جدید متعلق به واحد دوم از نیروگاه هسته ای الضبعه منتشر کردند که توسط شرکت روس اتم در حال ساخت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، نیروگاه هسته ای الضبعه مصر لحظه نصب تجهیزات مهمی متعلق به واحد دوم نیروگاه هسته ای الضبعه را که با همکاری شرکت روس اتم روسیه ساخته می شود، منتشر کرد.

نصب تله ذوب هسته راکتور (مخزن ذوب هسته) برای دومین واحد انرژی هسته ای مصر یکی از مهم ترین مراحلی است که برای سال 2024 برنامه ریزی شده بود و زودتر از موعد مقرر در نوامبر 2023 تکمیل شد.

علی عبدالنبی، کارشناس انرژی هسته ای مصر در گفت وگو با روسیا الیوم گفت: تله هسته راکتور مواد مذاب هسته راکتور را نگه می دارد و آنها را از طریق سیستم های خنک کننده با نیروی آب خنک می کند.

وی افزود: خنک سازی مداوم مواد مذاب از بحرانی شدن نوترونی مواد مذاب در داخل تله هسته راکتور جلوگیری می کند و از پخش شدن مواد مذاب به داخل ظرف نگهدارنده جلوگیری می کند و به طور قابل توجهی انتشار مواد رادیواکتیو و هیدروژن را به فضای مخزن مهار کاهش می دهد، از سازه های حفره بتنی محافظت می کند و از آسیب آنها در نتیجه اثرات حرارتی مکانیکی جلوگیری می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه تجهیزات جدید نیروگاه هسته ای مصر را نصب کرد

روسیه تجهیزات جدید نیروگاه هسته ای مصر را نصب کرد