مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 18:002023-12-10اقتصادي

قانون جدید چک در کمیسیون تخصصی بررسی نشده است


رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران گفت: با وجود اعمال تمامی محدودیت ها در صدور دسته چک، تعداد پرونده های وارده دعاوی مربوط به چک قبل از اجرای قانون یعنی سال 1396 در مقایسه با سال 1401، - دعوی مطالبه خسارت تأخیر تأدیه و دعوی مطالبه چک ثبت نشده در سامانه صیاد.

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران افزود: البته این دعاوی به غیر از دعاوی است که از طریق کیفری مطرح می شود؛ در واقع این قانون نرخ طرح دعوی را افزایش داده است و برخی قواعد دادرسی را به هم ریخته است، درست است که تعداد پرونده های مطالبه وجه چک به شکل قانون سابق کاهش پیدا کرده است، اما در عوض این قانون سبب ایجاد دعاوی و خواسته های جدیدی در سیستم قضایی کشور شده است که مجموع آن ها از تعداد پرونده های مطالبه وجه چک سابق بیشتر شده است.

کاهش آمار چک های برگشتی بعد از اجرای قانون چک قربانی ادامه داد: برای پاسخ به این سوال که آیا قانون جدید چک تاثیری در کاهش پرونده ها داشته یا خیر؟ گفت: باید آمار پرونده های قضایی مطالبه وجه چک طبق قانون سابق را با پرونده های قضایی که با قانون جدید ابداع شده اند با هم مقایسه کرد.

طبق قانون سابق، دارنده چک بلامحل صرفاً در یک دادخواست همه ادعاهای خود از جمله مطالبه وجه چک، مطالبه خسارت تاخیر تادیه، محکومیت ضامن و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون جدید چک در کمیسیون تخصصی بررسی نشده است

قانون جدید چک در کمیسیون تخصصی بررسی نشده است