مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 19:352023-12-05اقتصادي

نیروگاه خورشیدی، بهترین گزینه تامین برق چاه های کشاورزی استان کرمان


استان کرمان بهترین وضعیت از لحاظ میزان تابش نور خورشید و روزهای گرم را دارد که می توان با استفاده از این ظرفیت و احداث نیروگاه های خورشیدی هم برق مورد نیاز چاه های کشاورزی را تامین کرد و هم درآمدزا است.

- ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: استان کرمان بهترین وضعیت از لحاظ میزان تابش نور خورشید و روزهای گرم را دارد که می توان با استفاده از این ظرفیت و احداث نیروگاه های خورشیدی هم برق مورد نیاز چاه های کشاورزی را تامین کرد و هم درآمدزا است.

محمدمهدی فداکار عصر امروز، 14 آذرماه در جمع فعالان اقتصادی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: ماهیانه در اتاق بازرگانی استان کرمان مسائل و دغدغه ها مطرح و چاره اندیشی می شود و صنایع و شرکت های رفسنجان هم می توانند در این جلسات حضور یابند و به بیان مسائل تا رسیدن به راه حل مناسب بپردازند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان درگیر مشکلات برق هستند، تصریح کرد: هر مشکلی راه حلی دارد و در حوزه برق چاه های کشاورزی هر چاه نیاز به 200 کیلووات برق دارد.

در منطقه ای زندگی می کنیم که تابش نور خورشید بی نظیر و قابل تبدیل به برق است لذا با احداث نیروگاه های خورشیدی می توان برق چاه های کشاورزی را تأمین کرد.

در حال حاضر شرکت های بزرگ استان کرمان نیاز برق مصرفی خود را با احداث نیروگاه خورشیدی تأمین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه خورشیدی، بهترین گزینه تامین برق چاه های کشاورزی استان کرمان

نیروگاه خورشیدی، بهترین گزینه تامین برق چاه های کشاورزی استان کرمان