مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 آذر 1402 ساعت 20:552023-11-28پزشكي

لزوم اجرای برنامه های علمی و عملی برای کاهش آلاینده های کلانشهرهای کشور


دانشیار مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه مقادیر غلظت آلاینده های هوا در کلانشهرهای کشور در حدی است که موجب ایجاد آثار جدی بر سلامت می شود، - گفت: تغییرات غلظت در 12 سال منتهی به سال 1401 بیانگر این است که اقدامات علمی و عملی مطلوبی انجام نشده است تا بتوانیم آلاینده ها را کاهش دهیم.

غلامرضا گودرزی در نشست تخصصی بررسی آلایندگی ها در خوزستان با تاکید بر شناخت مسئولیت های اجتماعی که امروز (7 آذرماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از بزرگترین خطرهای زیست محیطی است.

بیماری ها و مرگ ها به مسری و غیر مسری تقسیم می شوند و 40 درصد عوامل متابولیک، 40 درصد عوامل رفتاری و 20 درصد عوامل محیطی در بروز بیماری ها و مرگ های غیرمسری تاثیرگذار هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: عمده عوامل محیطی به وضعیت هوا مربوط می شوند زیرا مردم مجبورند هوای آلوده به آلاینده های صنعت و سایر آلاینده ها را تنفس کنند.

دانشیار مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در سال 2019، شرایط کیفیت هوای 99 درصد شهرها و جوامع به گونه ای بوده است که میزان یک آلاینده معیار، خارج از استاندارد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم اجرای برنامه های علمی و عملی برای کاهش آلاینده های کلانشهرهای کشور

لزوم اجرای برنامه های علمی و عملی برای کاهش آلاینده های کلانشهرهای کشور