مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 13:302023-12-10اقتصادي

پیش بینی افزایش آفت سن گندم در مزارع بجنورد و اسفراین


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود آفت سن گندم در مزارع بجنورد و اسفراین در این سال زراعی نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود آفت سن گندم در مزارع بجنورد و اسفراین در این سال زراعی نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

محمد رضایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه این آفت اکنون در مرحله زمستان گذرانی است، اظهار کرد: علت افزایش جمعیت سن گندم در شهرستان بجنورد، کوه های آخر داغ است.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان در چند مرحله بر چند منطقه نظارت می شود که همان مناطق سال قبل مورد پایش قرار گرفته بودند، افزود: با این کار می توان پیش بینی کرد که با گرم شدن هوا وضعیت جمعیت سن گندم در مزارع چطور خواهد بود.

رضایی ادامه داد: با بررسی های صورت گرفته در کوه های آخر داغ پیش بینی می شود جمعیت سن گندم که از محل زمستان گذران به دشت ها مهاجرت می کند، بیشتر خواهد بود.

سن گندم 9 ماه از سال در ارتفاعات و مناطق سرد می ماند و با گرم شدن هوا به دشت (مزارع) می آید.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: کوه آخر داغ در بجنورد مکان زمستان گذران آفت سن گندم مربوط به شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش آفت سن گندم در مزارع بجنورد و اسفراین

پیش بینی افزایش آفت سن گندم در مزارع بجنورد و اسفراین