مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 08:452023-12-05پزشكي

استرس موجب فعال شدن سلول های سرطانی می شود


فوق تخصص آنکولوژی، هماتولوژی و پیوند مغز استخوان در مرکز درمان جهاددانشگاهی قزوین با بیان اینکه استرس منشأ بسیاری از سرطان هاست، گفت: باید خود را از استرس های اجتماعی دور نگه داریم چراکه استرس سیستم ایمنی را ضعیف می کند و سبب فعال شدن سلول های سرطانی می شود.

- دکتر یزدان ظفری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیماری سرطان قابل پیشگیری و درمان است، اظهار کرد: خوشبختانه امروزه با پیشرفت های بسیاری که در حوزه تشخیص و درمان سرطان رقم خورده، سرطان از بیماری های قابل درمان و کنترل شمرده می شود، فرد مبتلا به سرطان می تواند همانند یک انسان عادی به زندگی خود در کنار خانواده ادامه دهد.

فوق تخصص آنکولوژی، هماتولوژی و پیوند مغز استخوان در مرکز درمان جهاددانشگاهی قزوین بیان کرد: مسئله اصلی این است که زمانی بیماری فرد مبتلا به سرطان درمان خواهد شد که به موقع تشخیص داده شود و مراحل درمان نیز مرتب و منظم انجام گردد.

وی خاطرنشان کرد: بافت های مختلف بدن در طول زندگی انسان مستعد ابتلا به سرطان هستند بنابراین باید به تغییرات غیرطبیعی که در بدن اتفاق می افتد اهمیت داد و در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرد؛ به طور مثال در صورت داشتن علائمی چون سرفه های مدت طولانی، زودتر از حالت طبیعی سیر شدن و احساس پر بودن سر دل، یبوست غیرطبیعی و خون ریزی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس موجب فعال شدن سلول های سرطانی می شود

استرس موجب فعال شدن سلول های سرطانی می شود