مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 14:002023-11-22اقتصادي

نقش بخش حمل و نقل در آلایندگی هوا چند درصد است؟


اگر سهم آلایندگی منابع مختلف را در سطح کلان و نه به صورت محلی، بررسی کنیم، بیشترین سهم آلایندگی هوا مربوط به بخش حمل و نقل است که این سهم بیش از 70درصد است و تنها حدود 30درصد از آلایندگی هوا به بخش های غیرحمل و نقل بازمی گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، حمیدرضا سهرابی، کارشناس انرژی و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG در نشست خبری بررسی بررسی سهم حمل و نقل در آلایندگی هوا ، اظهار داشت: آلایندگی هوا و منابع آلاینده در تمامی فصول وجود دارد، اما در فصول سرد با تغیرات جوی و بحث وارونگی دما شاهد تشدید آلودگی هوا در کلانشهرها هستیم.

وی افزود: بحث آلایندگی هوا بحثی جهان شمول است و کشورهای متعددی در جهان با درک حساسیت های این موضوع، اقدام به انعقاد معاهده های زیست محیطی کرده اند و تلاش کرده اند با تغییراتی در روندها، بحث آلایندگی را مدیریت کنند و آنچه مشخص شده اصل آلایندگی هوا چیزی جز استفاده از سوخت های فسیلی نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی CNG خاطرنشان کرد: در ایران نیز موضوع آلایندگی کلانشهرها بحران جدی در دو دهه اخیر بوده و سال به سال هم تشدید می شود.

وی ادامه داد: منابع آلاینده شامل صنایع، نیروگاه ها، مصارف خانگی و حمل و نقل است اما سهم هر بخش در آلایندگی هوا، سهمی متفاوت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش بخش حمل و نقل در آلایندگی هوا چند درصد است؟

نقش بخش حمل و نقل در آلایندگی هوا چند درصد است؟