مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 آذر 1402 ساعت 11:252023-12-08بين الملل

نشست خبری سران ترکیه و یونان / تلاش برای حل و فصل مسائل بر اساس گفتگو های سازنده


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه که به یونان رفته بود تا با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کند، - رییس جمهور ترکیه در نشست خبری با نخست وزیر یونان در آتن گفت: امیدواریم مسائل میان دو کشور را بر اساس گفتگو های سازنده، حسن همجواری، حقوق بین المللی و تلاش مشترک حل و فصل کنیم.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه که به یونان رفته بود تا با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کند، طی سخنانی در نشست خبری مشترک با کریاکوس میچوتاکیس، نخست وزیر یونان در آتن گفت: می خواهیم اژه را به دریای صلح و همکاری تبدیل کنیم.

به عنوان ترکیه و یونان قصد داریم با انجام اقدامات مشترک الگویی برای جهان باشیم.

اردوغان در این نشست خبری که برای شرکت در پنجمین نشست شورای عالی همکاری ترکیه و یونان در آتن انجام گرفت، اظهارداشت: امیدواریم مسائل میان دو کشور (ترکیه و یونان) را بر اساس گفتگو های سازنده، حسن همجواری، حقوق بین المللی و تلاش مشترک حل و فصل کنیم.

رییس جمهور ترکیه با بیان اینکه با نخست وزیر یونان در مورد مواضع خود در دریای اژه و مدیترانه شرقی تبادل نظر کرده اند، اظهار داشت: از وزرای خارجه خود خواستیم تا پیرامون این کار بحث کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست خبری سران ترکیه و یونان / تلاش برای حل و فصل مسائل بر اساس گفتگو های سازنده

نشست خبری سران ترکیه و یونان / تلاش برای حل و فصل مسائل بر اساس گفتگو های سازنده